Hver eneste dag tager vi i snit 20.000 vejrtrækninger – det er mere end ½ milliard gange i løbet af et liv.
Vi kan klare os uden mad i ca. 3 måneder, uden vand i ca. 3 dage; men uden ilt, kun i ca. 3 minutter.

Vejrtrækningen, eller åndedrættet kan være livgivende og helbredende; men det kan samtidig være vores værste fjende, og forværre og være medvirkende årsag til mange problemer såvel fysiske som mentale.
Så mon ikke også dit åndedræt også fortjener en vis opmærksomhed.

Uanset hvor du er i livet, eller hvem du er, kan du få noget ud af at arbejde med dit åndedræt. Målrettet træning af åndedrættet har en overraskende positiv effekt på humøret og det styrker sundheden, og det giver øget kontakt til sindet. Åndedrættet er en nøgle til kroppen – en nøgle til at mærke dig selv og mærke, hvad der foregår omkring sig.
De flestes hverdag, er præget af et højt tempo, med stress og depressioner som hverdagskost. Gennem en bedre kontakt til dit åndedræt og gennem enkle øvelser, er det muligt at nedsætte følelsen af stress, få mere ro i hverdagen og styrke evnen til, at træffe de gode valg.

Hvad er det godt for?

Gennem målrettet træning af åndedrættet kan du også høste en række fysiske fordele. Du vil kunne opleve en øget performance, eks. hurtigere løbetider, øget lungekapacitet, forbedret lungefunktion, bedre søvn, etc.

Hvordan kommer vi videre?

Vejrtrækningen og åndedrættet er integreret del af ManuVision kropsterapi; men du kan også booke til individuel åndedrætsterapi, hvor vi arbejder konkret med din vejrtrækning og dine problemstillinger.

Jeg afholder også regelmæssige workshops. Følg med på Facebook – ViaCorpo – for at orientere dig om dem.

Åndedræts-træning foregår stående, siddende og liggende. Det anbefales, at du har tøj på, som du kan røre dig i og ikke har spist et par timer før. Jeg har måtter, tæpper og hvad der ellers måtte skulle bruges.

Ring eller skriv til mig, så laver vi en aftale.